skip to main content
13. februar, 2018

Realtidssystemer forsimpler svære processer

Gradient effekt
Realtidssystem på smartphone

Realtidssystemer behøver ikke at være komplekse, datatunge og kræve mange ressourcer, som de ofte har ry for. Det er vores nyudviklede bookingsystem et godt eksempel på. Her registreres og vises brugernes data inden for 5-250 millisekunder alt afhængig af netværk, hvilket giver øjeblikkelig feedback til brugeren – det betyder ingen ventetid, ingen Loading sekvenser og ingen Page Refresh. Alt bliver opdateret realtime!

Hvad er et realtidssystem?

Et system i realtid er et system, der skal reagere efter en vis begivenhed har fundet sted inden for et bestemt tidsinterval. I datalogi beskriver real-time computing (RTC) hardware og software, der er underlagt en tidsbegrænsning fra forekomsten af en begivenhed til computersystemet, der reagerer på en bestemt udgang. Realtidsprogrammer skal sikre, at denne angivne tidsbegrænsning holdes.

Realtidssystem på computer

Booking system med avanceret flerbrugerstyring

Det viste bookingsystem er udviklet til MyHomes, hvor 29 medlemmer ejer 5 feriehuse sammen. På bestemte tidspunkter hvert år frigives der point, som medlemmerne bruger på at booke feriehuse. Bookingsystemet understøtter reservation, booking og venteliste som er integreret med e-mail og sms notifikationer. Medlemmernes kalendere modtager statusændringer i realtid, så de hele tiden kan se hvilke uger der er ledige. Systemet har derudover en række avancerede regler til at sikre mangfoldighed i bookingerne, refusionsregler og periodeafgrænsning.

Hosting af bookingsystemet sker på vores hosting løsning til erhverv med skalerbare servere, for at sikre tilstrækkelige ressourcer, specielt når point frigives. Servere og data spejles imellem 2 separate datacentre, som sikrer fortsat drift ved nedbrud. Derudover overvåges servere døgnet rundt, med teknikere på Standby.

Callcenter på computer

Call center

Realtidssystemet i call centret består af infoskærm, som vises på store fladskærme i de forskellige afdelinger. Call centret består af ca. 300 agenter, som hver især har en applikation tilknyttet, hvor statistik også vises, samt hvor de kan se deres egen status og samtidig ændre den. Derudover notificeres inaktive agenter igennem deres applikation, når alle agenter er optaget og der er kald i køen. Dette har givet en langt lavere ventetid og skabt langt højere kundetilfreds.

Det ældre system gjorde brug af data-pulling, som medvirkede til at ressourceforbruget var ca. 300 gange højere end deres nye system, som i stedet benytter data-pushing. Yderligere optimering sparede databasen væk, således at systemet som kører på data trækkes direkte fra Cisco telefonsystemet og LDAP.

Systemet er derudover integreret til Microsoft Dynamics NAV, hvor det finder kunden frem, med genveje til ordreoprettelse, tidligere leveringer og statistik for salg.

Forslag til yderligere anvendelsesmuligheder
  • Live chat på webshops
  • Ordreskærm på lager eller i produktion/restauranten

OBS!

Vi kan se du bruger IE10 eller lavere

Internet Explorer 10 eller lavere er forældet og Microsoft leverer ikke længere sikkerhedsopdateringer til disse versioner. Af denne grund understøtter vores hjemmeside ikke længere disse versioner. Vi anbefaler på det kraftigste at opdatere eller installere en anden browser. For at kunne tilgå vores side, skal du anvende en anden browser eller IE11.

Klik her for oversigt over browsere

Crafthouse ApS - digitalt bureau
+45 81441337