Én proces ad gangen

Nyhed udgivet { 12. januar, 2018 }

Google anmeldelser
5.0
En process ad gangen under et digitaliseringsforløb

Indsigter fra: Mikkel Diamant Madsen

Som udvikler & partner i Crafthouse, ved jeg, at det ofte kan virke som et umuligt projekt for en virksomhed at få moderniseret og optimeret forretningskritiske systemer. Der arbejdes ofte i gamle teknologier og det er virksomhederne udemærket klar over. Problemet ligger ofte i, at de gamle systemer er blevet en så integreret del af virksomhedens eksistens, at systemerne næsten kan betragtes som virksomhedens bankende hjerte. Denne vitale del af virksomheden er man som ejer selvfølgelig ikke begejstret for at overlade i hænderne på fremmede.

Virksomhederne er ofte klar over de overflødige processer og den besværliggjorte arbejdsgang som er forbundet med gammel teknologi, men tanken om et nyt system er på ingen måde aktuelt, da det både er tidskrævende, dyrt og risikofyldt.

En enkel, effektiv og øjeblikkelig måde hvorpå de problematiske processer kan løses, er ved at optimere og effektivisere der hvor det er muligt her og nu, samt ved at opdele de problematiske processer og fokusere på dem alenestående. Ved at starte med et led i systemet, kan man hurtigt dække et behov, se hinanden an som samarbejdspartnere samt styre både budget og eksekveringen.

Hvis virksomheden mærker en effekt ved de nye tiltag, kan man jo oplagt rykke videre til det næste problem i systemet. Derved vil man over en længere periode gennemgå en mindre digitalisering. Ved at håndtere processerne gradvist, vil leverandøren også opnå større indsigt i kundens forretning og vil være bedre rustet i at vejlede og rådgive kunden om indgreb i systemet. Et andet plus ved denne tilgang er, at kunden sikrer sig uafhængighed af leverandøren, da indgrebene holdes til enkelte indgreb i stedet for et helt system skal implementeres.

En real life case

For at tage udgangspunkt i en real life case, vil jeg referere til en løsning som min virksomhed, Crafthouse ApS, udførte for Dansk Cater, moderselskabet til AB Catering.

Hos Dansk Cater oplevede man, at vare informationerne som deres kunder arbejdede med og var dybt afhængige af på daglig basis, var struktureret på en uoverskuelig måde, som gjorde det besværligt for kunderne at finde præcis de informationer de søgte.

Som ny leverandør af digitaliseringstjenester til Dansk Cater, startede vi ud med denne mindre løsning, på denne måde kunne vi hurtigt føle hinanden an. Vores løsning gik ud på at synliggøre, simplificere og inddele informationerne struktureret ved hjælp af design, således at brugerne nemt kunne navigere i data uanset om tilgangen til vareinformationerne var fra smartphone, tablet eller desktop.

Derudover tilføjede vi en ny ekstra funktion som gjorde det nemt for brugerne at udskrive præcis de informationer de havde behov for. En brugervenlig ekstra funktion som vi ikke havde overvejet, havde det ikke været for den indledende sparring og indsigt i virksomhedens arbejdsgang. Foruden giver det muligheden for Dansk Caters' kunder at sparer på printudgiften.

Nedenfor vises eksempler på før/efter indgreb.

Før indgreb:

Rodet visning af data

Efter indgreb:

Ideen med at varetage “én proces ad gangen” er, at virksomheden kan bearbejde en lang række problemer, et skridt ad gangen. Ved at lade kunderne styre prioriteringen af processerne, opstår der en øjeblikkelig behovsdækning og derudover vil virksomheden, proces for proces, gennemgå en digitalisering, i et tempo som alle kan følge med på.

Om Crafthouse

Hos Crafthouse sætter vi en ære i at bygge systemer som skaber værdi for vores kunder. Vi sætter os ind i vores kunders hverdag og processer, kommer med forslag til optimering og simplificering. Det er en kunst at gøre det komplekse simpelt og brugervenligt, derfor inddrager vi både designer og backend-udvikler fra starten. Vi er specialister i udvikling af realtidssystemer, krydret med vores akkuratesse for brugervenlighed, kvalitet, performance og sikkerhed - skaber vi værdi, som sikrer vores kunder succes.

Del vores nyhed

Vi kan se du bruger Internet Explorer

Internet Explorer er forældet og Microsoft leverer ikke længere sikkerhedsopdateringer til denne browser. Af denne grund understøtter vores hjemmeside ikke længere denne browser. Vi anbefaler på det kraftigste at installere en anden browser. For at kunne tilgå vores side, skal du anvende en anden browser.

Klik her for oversigt over browsere

E-mail: hello@crafthouse.dk
Tlf: 81 44 1337